Ao Nang - Krabi - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Arjen & Nicole - WaarBenJij.nu Ao Nang - Krabi - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Arjen & Nicole - WaarBenJij.nu

Ao Nang - Krabi

Blijf op de hoogte en volg Arjen & Nicole

25 Juli 2015 | Thailand, Ao Nang

Inmiddels weer wat dagen verder, op een nieuwe bestemming en met een nieuwe reisgenoot werd het weer eens tijd voor een verslagje.

We hebben op Koh Phi Phi nog een paar dagen lekker rustig aan gedaan! Heerlijk op het strand gelegen, in heerlijke restaurantjes gegeten en lekker Door de straatjes van Phi Phi gelopen. Voornamelijk zodat Nicole lekker kon uitrusten en ook was Arjen was niet helemaal fit en een beetje ziek, dus zo konden we allebei de batterij wat opladen. Op de laatste dag in Phi Phi hebben we nog een bootje gepakt naar monkey beach. Een strandje waar het erg druk is, maar overal aapjes over het strand rennen. Gaaf om een keertje te zien. De wilde aapjes zijn natuurlijk al leuk om te zien, maar al helemaal op zo'n mooie plek!! We hebben even heerlijk een halfuur naar de babyaapjes, vechtende aapjes en etende aapjes zitten kijken! Op de terugweg met het bootje stelde de man voor om nog even te gaan snorkelen. Dat verbaasde ons nogal.. We hoefden niets extra's voor deze extra tijd te betalen.. en we hadden juist al behoorlijk wat van de prijs af gepraat.. maar prima! We hebben heerlijk nog even gesnorkeld!

Helaas was het toen tijd om het heerlijke Ko Phi Phi te verlaten. We hebben 's middag de boot bepakt naar Ao Nang. Gelukkig konden we het kaartje nog omwisselen.. Want we bleken de verkeerde te hebben gekocht. Namelijk die naar Krabi en niet naar Ao Nang.. aangezien Ao Nang in Krabi ligt is dat dus lekker verwarrend. Maar goed, uit eindelijk op de goeie boot beland en daar gingen we!

Aangekomen op krabi bleek het vervoer voor toeristen echt top geregeld. Allerlei thaise mannetjes riepen naar alle toeristen naar wel hotel ze moesten en propte ze vervolgens in een soort open busje. Wij dachten, het zal wel goed komen en gingen het busje in. Bleek deze service helemaal gratis en 10 minuten later stonden we al recht voor ons hotel.. Top! ! Het was al wat laat dus alleen even een rondje gelopen en gegeten (wat overigens in Krabi een heel stuk duurder is!!) En lekker naar bed.

De volgende dag hebben we een longtailboot genomen naar Pra Nang Cave Beach. Een lekker strandje (met veel kwallen, die we allebei wel even voelde!) waar je een stuk kunt lopen naar de andere kant voor een nog mooier strandje met een prachtige grot. Onderweg moet je langs een heleboel wilde (brutale) aapjes die gewoon door je benen lopen. Ze zijn echt compleet gewend aan mensen en ook niet schuw om je eten van je te stelen! Aangekomen bij de grot zijn we tot een onverwachtse ontdekking gekomen. In de grot wordt namelijk de piemel vereerd en zijn dus honderden houten piemels met een altaar en kaarsjes.. Heel bijzonder!! Hahaha!
Bij de grot kon je zwemmen zodat je nog bij een andere ingang kwam, ook heel gaaf om te doen. Na een tijdje zwemmen en een lekkere lunch hebben we de rest van de dag lekker op het strandje uitgerust!
'S avonds kwam Patrick Bosmann aan in Ao Nang en was het dus tijd voor een welkomstdiner! Gezellig gegeten en nog even een Thaise massage en manicure genomen en lekker vroeg naar bed, want Patrick had er een behoorlijke reis opzitten. Hij komt hier vooral even uitrusten in de hoop dat zijn rugklachten minder zullen worden zodat hij zijn wereldreis kan afmaken!

Inmiddels waren we ook tot de conclusie gekomen dat we de geweldige sfeer van Ko Phi Phi alweer miste. Nicole kan niet zo veel dus het rondreizen ligt al een tijdje op een laag pitje. Ook zijn veel omringende eilanden gesloten voor toeristen of uitgestorven door het regensiezoen (hoewel we van de regen gelukkig weinig merken!). Daarom hebben we besloten om maandag weer terug te gaan naar Ko Phi Phi om hier nog een heerlijk een weekje te ontspannen. Ook voor Patrick geen slecht idee, dus die gaat gezellig mee! Echt een heerlijk vooruitzicht, terug naar dit fantastische eiland!!

De volgende dag hebben we Patrick meegenomen naar de plek waar we gisteren ook waren. Pra Nang Cave Beach. Even een klein rondje alles laten zien en de rest van de dag ontspannen op het strand, want daar kwam Patrick natuurlijk voor!

Morgen is onze laatste dag in Krabi voordat we terug gaan naar Ko Phi Phi. Nog een dagje om de prachtige omgeving van Ao Nang te ontdekken! Want ook hier is het echt prachtig!

• 26 Juli 2015 - 10:39

Ina:

Hallo lieve mensen,

Wat leuk weer om te lezen wat jullie allemaal zien en beleven. Uiteraard ziekmakend jaloers natuurlijk :-)
    Hallo Patrick, sterkte met de rug! Maar ondanks dat, zie je er goed uit. Ontspan maar lekker (moederkloek gevoel spreekt hier).
    Ja dat schilderij....... dat was geloof ik niet zo moeilijk..... de boten en het water?

Rick is ook onderweg. Zaterdag met een hele vroege trein naar Zagreb vertrokken. Heeft hele plannen. Maar ik hoop dat de helft lukt want hij wil uiteindelijk naar de Oekraine (brr)
    Ik heb een schema van hem gehad en hij heeft belooft zo om de 3 a 4 dagen te mailen. I hope so.

Heel veel plezier met z'n drieen en we spreken elkaar weer.