Patong Beach - Phuket - Reisverslag uit Patong Beach, Thailand van Arjen & Nicole - WaarBenJij.nu Patong Beach - Phuket - Reisverslag uit Patong Beach, Thailand van Arjen & Nicole - WaarBenJij.nu

Patong Beach - Phuket

Blijf op de hoogte en volg Arjen & Nicole

15 Juli 2015 | Thailand, Patong Beach

Zo, na een reis van zo'n 20 uur waren we eindelijk in Phuket! De reis was zwaar en viel helaas tegen. Hoewel de vluchten redelijk goed gingen en we op Dubai de business lounge hadden geboekt, was het reizen en zo lang wakker zijn een aanslag op (Nicole's) lichaam. Voelde Nicole zich in Nederland vaak alsof ze alles weer aan kon, zo ziek werd ze in het vliegtuig. Gelukkig komt aan alles en eind en dus ook aan de toch naar Phuket! Een heel mooi eind, want we waren er eindelijk: Thailand!!

Bij aankomst was het direct duidelijk dat we in een compleet andere wereld waren gestapt! Overladen met mensen die je in hun taxi wilde lokken. En ja, we waren op zoek naar een taxi, maar welke neem je? Gewaarschuwd door iedereen voor oplichters in Thailand begon daar ons wantrouwen al. We wilde snel naar ons hotel dus maar gewoon in een willekeurige taxi gestapt die een redelijke prijs zei. Die stopte al direct bij het eerste kraampje waar we langs reden.. '2 minutes' zei die. Wij dachten gelijk; oh nee... Niet nu al! Maar het bleek dat hij de weg naar ons hotel niet wist en die ging hij even vragen! Haha! Al met al een prima rit en we kwamen aan in een top hotel! Al dat wantrouwen is echt niet nodig, Thaise mensen zijn ontzettend vriendelijk!! Pizza mee, want me moesten nog eten en daarna gelijk lekker naar bed!

Na heel veel uurtjes slaap was het de eerste dag tijd om de omgeving maar eens te verkennen! Patong is een leuk, levendig stadje met een gezellig strand, veel winkels en leuke eettentjes. Na dit dagje verkennen en aan het zwembad liggen was het 's avonds tijd om naar het beroemde 'Bangla Road' te gaan. Want tja, dat moet je ook een keer gezien hebben! Wat een shock kregen we om daar te lopen.. Overal ladie boys, paaldanseressen, Ping pongs shows en nog veel meer, als het maar met drank en seks te maken heeft! Hilarisch om een keer gezien te hebben en we hebben onze ogen uit gekeken. Een paar uur aan een barretje gezeten met uitzicht op de straat en zoveel vreemde mensen hebben we nog nooit bij elkaar gezien. Al met al een gelaagde, vreemde avond ;)

Vandaag hebben we de taxi naar Big Buddha genomen. Een gigantische Buddha boven op een berg met een prachtig uitzicht over Phuket. Prachtig gemaakt en omgeven door echt monniken die vredig zitten te bidden en net doen of ze niets merken van de honderden toeristen om zich heen. De toegang was gratis, maar ze willen graag een donatie voor het verder bouwen van de Buddha. Dus maar een leuk tegeltje gekocht die ze gebruiken voor de bouw van de Buddha (en met onze namen erop dus binnenkort zijn we vereeuwigd in de big Buddha) en zo lekkerlijk weer ons steentje bij gedragen. De rest van dag hebben we lekker rustig aangedaan en vooral genoten van het weer, want al die voorspelde regen valt best wel mee.

Morgen nemen we de boot naar Ko Phi Phi om daar 4 dagen te relaxen en genieten van de prachtige natuur!