Tonsai Bay - Ko Phi Phi - Reisverslag uit Ko Phi Phi Don, Thailand van Arjen & Nicole - WaarBenJij.nu Tonsai Bay - Ko Phi Phi - Reisverslag uit Ko Phi Phi Don, Thailand van Arjen & Nicole - WaarBenJij.nu

Tonsai Bay - Ko Phi Phi

Blijf op de hoogte en volg Arjen & Nicole

19 Juli 2015 | Thailand, Ko Phi Phi Don

Alweer bijna een week lekker op reis en inmiddels zijn we beland op Ko Phi Phi. Vanuit Phuket hebben we de Ferry genomen naar de Tonsai Bay hier op Phi Phi. Ongeveer 2uur varen over het heerlijke heldere water, tussen de prachtige rotsen en een behoorlijk sterk zonnetje, die we door de wind alleen niet voelde.. Oeps verbrand! De aankomst op Ko Phi Phi was prachtig! Het water was veel blauwer dan in Phuket en het landschap om je heen is echt geweldig. De pier waar je aankomt is echt een mierennest!! Overal mensen die je een hotel, resort, longtailboot of iets anders toeristisch willen aansmeren. Die hadden wij niet nodig, ons hotel vlak aan de pier hadden we namelijk vanuit de boot al gespot en was een minuutje lopen. Op de kamer aangekomen bleek deze helemaal achter in de hoek van het hotel te zijn uitkijkend op een vies steegje. Dat vonden we nogal zonde, aangezien we de kamers aan de voorkant van het hotel al gezien hadden, uitkijkend over de hele baai. Dus even naar de receptie en ja hoor, met een klein beetje bijbetalen kregen we een kamer op de 5e en dus bovenste verdieping (zonder lift) aan de voorkant. Dat uitzicht zullen we echt nooit meer vergeten!! Grote ramen en overal waar je kijkt blauwe zee, prachtige rotsen, groene bomen, bootjes... Echt geweldig!! We hadden nog even tijd om de omgeving een beetje te verkennen en zijn bij het strand aan de achterkant begonnen. Een heerlijk strand, waar het 's middags gigantisch eb wordt en echt de halve zee opeens verdwijnt. Heel veel strandtenten en jongeren met buckets op het strand, heel erg gezellig!! 's Avonds hebben we de straatjes achter ons hotel verkent. Oneindig veel straatjes vol winkeltjes, spotgoedkope restaurantjes, barretjes, clubs en tattooshops. Echt het centrum van Phi Phi en ontzettend gezellig. Maar eens zo'n Bucket (emmertje met drank.. Voor nog geen 3 euro!) meegenomen en lekker uitgerust op de kamer.

De tweede dag wilden we het beroemde andere strand, Long Beach, wel eens zien en hebben dus een longtailboot gepakt, die je in nog geen 10 minuten daar brengt. Nog even lekker afgezet op de pier door een man die wel even zo'n boot voor ons ging regelen en vervolgens lekker 100 baht in zijn zak stak tot verbazing van de bootjesman, maar ahh, afgezet worden hoort er in Thailand ook bij ;) Helaas was Long Beach een enorme teleurstelling!! Een klein strand,waar je eigenlijk niet kan liggen als je er geen hotel hebt, want alle stukken strand zijn voor Prive gebruik voor de gasten van de resorts. En ook verder eigenlijk niet bijzonder. Uiteindelijk alleen even gezwommen en wat gegeten en weer lekker terug naar het lekkere strandje achter ons hotel!!

De volgende dag stond er een duik- en snorkeltrip op het programma en dat was dus heel vroeg opstaan..6.20 uur!! Even kennismaken met iedereen en op naar de boot! Het was een aardig wilde zee, de boot ging lekker te keer, maar het was gelukkig niet zo ver varen! Aangekomen op de eerste plek ging Arjen duiken met nog 3 andere en een gids. Een beetje een teleurstellende duik, waar weinig te zien was en het zicht niet zo goed. Nicole, die zelf ging snorkelen hield het dan ook na 10 minuten alweer voor gezien! Er was niks te zien, de stroming was sterk, hoge golven en dus echt nog te zwaar nu!!
Na de duik stopte we in een hele mooie baai, met super helder water en minder golven om te lunchen en te zwemmen als je wilde. We sprongen gelijk lekker het water in om even van de klotsende boot af te zijn. Al na 5 minuten kreeg Nicole het voor elkaar om met twee voeten onder het bloed het water uit te komen! Een mysterieuze verwonding.. Want het leek een beetje op een wond door koraal (en zo voelde het ook) maar het koraal begint hier pas om 4meter diep, dus echt onmogelijk! We zaten er ontzetten veel triggerfish, die niet schuw zijn om te bijten!! Een logischere verklaring.. Maar ach, wat het ook was gelukkig deed het niet veel pijn en nadat het schoongemaakt was konden we onze weg vervolgen. Op naar de 2e duik, een groot succes!! Arjen heeft hier heerlijk gedoken, met heel goed zicht en veel dieren gezien, van schildpad tot Nemo en van een lionfish tot een Murene!! Nicole heeft hier met haar voet maar niet meer gesnorkeld, maar lekker zonnen op de boot was ook echt geen straf!!

Inmiddels hadden we besloten het wat rustiger aan te doen, aangezien het reizen voor Nicole toch nog erg zwaar is. Ze is snel moe en heeft veel last van het ander eten en klimaat! Aangezien Ko Phi Phi fantastisch is blijven we hier lekker nog wat langer dan gepland en gaan pas donderdag weer door naar Krabi! We gaan hier vooral bijkomen en relaxen en daar zijn we vandaag mee begonnen! Heel lang uitslapen en de rest van de dag ontspannen op het strand. Dit voornemen kwam goed uit want vandaag was ook Arjen een beetje ziek, maar gelukkig gaat het inmiddels weer iets beter!!

We gaan dus nog tot donderdag relaxen hier en vertrekken donderdag. Naar Ao Nang in Krabi, waar we als het goed is bezoek zullen krijgen van Patrick Bosmann.. Gezellig!

Tot snel voor een volgend verslag!

• 19 Juli 2015 - 18:21

Ina:

Hallo lieve Nicole en Arjen,

Wat een mooie foto's en prettig verslag.
    Gaat het weer met je voeten Nicole?
    Pas aub op voor infectie.
    Het klinkt allemaal paradijselijk wat jullie meemaken.

Hier gaat het goed. Rick is net weg. Is vanmiddag langs geweest. We hebben samen AH pizza gegeten met vis. Heerlijk. Glaasje wijn erbij.
    Hij heeft de hond voor me gewassen. Hilarisch hoe dat beest reageert.
    Gisteren bij je vader aan de deur geweest maar hij was niet thuis.
    Een kat was ons gevolgd en voor ik er erg in had valt ie Rossita aan. Een grote zwarte kat.
    Ik heb m bestraffend toegesproken want we moesten nog langs die kat om naar huis te gaan.
    Gelukkig luisterde hij of zij.

Rust lekker uit en genieten van al het moois.