Blue Mountains, Tuncurry & Nambucca Heads - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Arjen & Nicole - WaarBenJij.nu Blue Mountains, Tuncurry & Nambucca Heads - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Arjen & Nicole - WaarBenJij.nu

Blue Mountains, Tuncurry & Nambucca Heads

Blijf op de hoogte en volg Arjen & Nicole

07 Oktober 2014 | Australië, Byron Bay

Zo, het is alweer even geleden, maar hier dan zoals beloofd een nieuw verslag ;)

Na Sydney was het dan tijd om de camper op te halen, dus hup in de taxi naar de verhuurder! Waar het overigens allemaal heel makkelijk ging en de camper was zo opgehaald! Het meisje wat ons uit moest leggen hoe alles werkte sprak Nederlands, ook lekker makkelijk dus!
Toen we weg wilde gaan kwam ze er helaas wel achter dat ze even vergeten waren om de camper helemaal op te laden... Later bleek dat nog onhandiger dan we dachten, maar goed daar gingen we dan eindelijk!
Voor het eerst links rijden was wel echt even wennen, maar Arjen reed het eerste stuk en dat ging echt prima! Ook de weg vinden ging eigenlijk heel soepel, dus we waren zo op onze eerste bestemming: Katoomba in de Blue Mountains.

Bij aankomst op de camping bleek het hier schoolvakantie tot zondag, dus echt overvol! We hadden geluk dat er nog een plekje was, maar dus wel zonder stroom en water. Daar zaten we dan met de niet opgeladen accu van de camper, maar goed, toch maar 2 nachten geboekt aangezien alles in omgeving vol zat, of ver weg van de mooie plekjes was! En het was ook eigenlijk wel heel grappig om zo 'back to basic' te kamperen!

De eerste dag waren we kwijt aan de camper halen, boodschappen doen en reizen dus het was al aardig laat toen we gesetteld waren. Aangezien het al laat was en het vroeg donker werd hadden we besloten een route te lopen die maar 20min. duurde. En ja hoor, we werden beloond want na minder dan 10min. lopen in de Blue Mountains sprong er op nog geen 4 meter afstand al een kangoeroe voorbij!! Heel gaaf!! Voor het donker waren we terug en konden we lekker koken, kaarten en slapen.

De tweede dag in de Blue mountains hebben we de hele dag prachtige routes gelopen langs mooie watervallen, valleien en uitkijkpunten. Zo hebben we vanaf verschillende punten de Three Sisters kunnen bewonderen en hebben nog een super stijle trap genomen om echt bij de eerste van de Three Sisters te komen! Ook deze dag hebben we weer van de dieren in de Blue Mountains mogen 'genieten'. Een zwart met gele en oranje slang kwam ons nog even gedag zeggen, waarna Nicole gelijk hard weg rende en een salamander kwam net onder een steen vandaan toen we langs liepen. We hebben aardig wat kilometertjes gelopen, bergje op bergje af, trapje op trapje af, maar het was het zeker waard; de Blue Mountains zijn prachtig!

Het was alweer tijd om verder naar het noorden te reizen, en te beginnen aan de Pacific Highway! We hadden gepland dat onze eerste stop in Pacific Palms zou zijn, en dat we daar zo'n 4uur over zouden doen... Nou dat liep een beetje anders.. Nog even wennen aan het leven op een camping, dus de ochtend startte al traag en de weeg bleek een beetje langer dan gepland, dus rond half 5 kwamen we eindelijk aan in Pacific Palms, wat toch wel een beetje tegen viel. Er hing een vreemde sfeer, de recepties van de campings waren dicht, dus iedereen zei dat we maar gewoon op een plek moesten gaan staan en gewoon morgen meldde dat we er waren. Ook de camping was verre van gezellig en heel vreemd, dus toch maar besloten door te rijden, nadat we wel nog even op het prachtige verlaten strand waren gaan kijken. De stop was dus toch niet voor niks. Daarna zijn we doorgereden naar Tuncurry, nog snel voorzet donker werd! Dat was een beter succes. We zijn namelijk geëindigd op een prachtige camping, aan een mooi meer, waar de pelikanen gewoon tussendoor liepen. Gelukkig! Er bleek 's avonds een van de de belangrijkste rugby wedstrijden te zijn ( laten we zeggen, vergelijkbaar met een finale Ajax-Feyenoord) dus dat mochten we natuurlijk niet missen. De avond was dus ook gezellig gevuldin de camp kitchen en de goede club won (aan het publiek naast ons te zien). gezellig dus!

De volgende dag zijn we op aanraden van de campingeigenaar naar een prachtige camping gereden in Nambucca Heads, waar we met onze camper zo aan het strandje van de lagoon stonden. Echt prachtig. Nog 5 minuten er vandaan was een van de mooiste stranden die ik ook gezien heb, waar we kwamen door over een rots te klimmen. Op het strand liepen allemaal pelikanen, en het eerste wat we zagen op strand was de aangespoelde kop van een haai en een mega grote rode vis. Hier hebben we even heerlijk gezwommen (oké, Nicole was eigenlijk heel bang, maar is er uiteindelijk ook in gegaan). Om vervolgens te lunchen in het dorpje en de rest van de dag uit te rusten van het vele rijden.

Vandaag zijn we aangekomen in Byron Bay, we hebben het camperleven helemaal te pakken en het links rijden met zo'n grote camper gaat nu ook prima! Gelukkig hebben we Arjen's kampeer kunsten, want die heeft ons al uit menig lastige situatie geholpen.
Byron Bay is eigenlijk de eerste echte geplande stop wat Nicole graag wilde zien, en het is er heel erg leuk! Een relaxte hippie sfeer, grappige hippie winkeltjes en alternatieve eettentjes! Het weer is helaas vandaag wel iets minder geworden, nog steeds zonnig maar een enorme wind! We wilden morgen gaan kayakken met dolfijnen hier, maar dat wordt nog even afwachten ivm het weer! Laten we hopen dat het lukt! Voor nu staan lekker 2 nachten op de camping in Byron Bay, tussen de soort van wilde kalkoenen, weer eens wat anders dan pelikanen ;)

Tot het volgende verslag, weer een stukje verder naar het zonnige noorden!

• 07 Oktober 2014 - 08:53

Yvonne Van Den Berg:

Klinkt goed allemaal, geniet ervan en nog veel plezier.

• 07 Oktober 2014 - 10:05

Mirthe:

ohhhh byron bay! vergeet de vuurtoren met het uitzicht niet, geweldig is het daar!
    Nu vind je de kalkoenen nog leuk, ik ben benieuwd over 3 weken als je ze iedere nacht hoort ;-)
    geniet ervan! Hopelijk gaat het kayakken door!

• 08 Oktober 2014 - 20:54

Baukje:

Lekker doorgaan met genieten. Echt fantastisch lijkt me deze reis die jullie maken. Xx